detlillaaventyret

Praktik

Kategori: Allmänt

Efter de tre veckorna i skolan så hade jag min första praktik, på sjukhuset, på samma avdelning som jag varit på hela sommaren. Jag hade önskat det då jag vet att det händer en hel del på den avdelningen och jag har möjligheten att få göra många olika saker. Och ja, precis så blev det. Hade jätte bra handledare som lät mig göra nästan allt själv och jag stortrivdes, som vanligt ;)
 
Efter de fem veckorna blev det dessvärre en flytt till Västervik. Psykiatripraktik. Finns inte tillräckligt med praktikplatser för alla studenter i Kalmar så varje praktikperiod är det några studenter som måste flytta till Västervik för att ha sin praktikplats här. Jag var måttligt imponerad vill jag lova, men det fanns inte mkt o göra så det vara bara o flytta.
 
 
Ovan ser ni mitt rum. Helt plötsligt kändes inte Lisas lägenhet så liten längre.. Det är ett gammalt fängelse som är ombyggt till hotell, vi bor sammanlagt fyra studenter här, alla har ett sådant här rum o sen delar vi på ett vardagsrum som har en micro, diskoho o kyl. Kök delar vi med samtliga på detta hotell. Det finns ingen frys. Jag har i alla fall en egen toalett då mitt rum ligger i anslutning till en. Jag är inte bitter ;)...
 
 
Praktiken är hursomhelst på psykakuten. Det är väldigt intressant!! Lite nervös var man när man första dagen fick ett larm som man jämt ska ha på sig och får höra "tänk på o ha ryggen fri", jaha, är det såhär man ska dö alltså?...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: