detlillaaventyret

Islandshäst

Kategori: Allmänt

Nathalie fick lite shoppingpengar i födelsedagspresent och då jag inte hittat nått o handla så ville jag ialla fall göra något kul för pengarna. Så efter tentan i fredags (som förövrigt var enorm, hoppas verkligen jag klarat ena delen men allra helst vill jag ju klara hela tentan såklart) ringde jag till ett stall här i kalmar och frågade om de hade några turridnings tider över i helgen eller kommande vecka. Vi fick en tid redan dagen efter så lördagen spenderades med islänningar :)



Pontus som aldrig i hela sitt liv suttit på en häst var förväntansfull. Han fick en snäll häst som skulle vara relativt självgående. Bortsning o sadling o tränsning fick han göra själv :)



Jag sken som en sol, skönt o få koppla bort allt plugg :)



Hästen var ju så söt! Borrade in hela ansiktet i manen o drog in hästdoften.. Borde helt enkelt göra det här oftare..



Pontus ser ju ganska glad ut han med :)



1,5 timmes ridning tyvärr i lite regn. Pontus klarade av både tölt o galopp, mycket imponerande!
Tack Mormor :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: