detlillaaventyret

Läkemedelsberäkning

Kategori: Allmänt

Det blir lite snålt med bloggning, dels för att det helt ärligt inte händer så mycket. Jag pluggar mest ;)



Efter att i veckorna nu läst om det "Metabola syndromet" och också för att det är så mysigt så har jag försökt ta lite morgon promenader, denna vecka blev det dock bara tre dagar för att det har regnat.. Och jovisst, "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder".. men när det regnar säger stockholmaren i mig att jag får stanna inne...



Mr Strawberry vill vara med när jag pluggar



Igår, sådär dagen innan min omtenta på läkemedelsberäkningen, så bakade jag, Lisa o Lina bullar. Att råplugga dagen innan tentan ger mig bara ångest och ökar min nervositet, så därför fokuseras det på o göra roliga saker!



Enligt receptet skulle det bli 55 bullar, vi kom upp i 87 bullar och dessa två jätte längder! Mmmmuuuums! Både Lisa o Lina fick med sig en påse hem, jag frös in tre påsar plus en längd, en påse tog jag med till mina tenta kamrater och resterande bullar fick åka hem till Anna som var sjuk!



Och så var tentan idag då.. Usch vad nervös jag var! Eftersom jag var så klantig på förra tentan o slarvade så var jag rädd att jag skulle göra det igen! Men så satte jag alla rätt, såååååå lättad! Nu blir det fokus på sista sjukdomstentan på fredag. Och förresten så satte jag förra tentan, dvs den jag skrev samma helg som förra läkemedelsberäkningen, halleluja!



Firade hemma med att äta köttbullesallad o tittade på Unga läkare. Efter det åt jag hallon/blåbärspaj och tittade på skönhetbubblan, har du inte sett den å gör det (på svtplay). Nu blir det till o varva ned idag för o ta nya friska tag till pluggandet imorgon :)

Kommentarer

  • Bebis och Mr Strawberry fan säger:

    vilka fina bullar.......... och köttbullesalladen ser god ut. sosse sallad som lille brosan skulle säga. kram

    2012-04-25 | 07:43:47

Kommentera inlägget här: