detlillaaventyret

En sommar i bilder

Kategori: Allmänt

En hel sommar har passerat med diverse oförglömliga ögonblick men tyvärr finns inte alla dessa förevigade. Ett litet urval har nu laddats över till datorn eftersom den nyinköpta sladden till mobilen gjorde det möjligt. Håll till godo.


Regnbågshinneinflamationen slog till 3 ggr under sommaren och den 4:e är pågående. Därav fick jag leva i ett par lånade glasögon med fel styrka. Man kan säga en smått besvärlig sommar, lite halvt disig sådär..


Väl i Stockholm bodde Nattis hos sin mamma och jag hos Pelle som ställde upp med eget rum och internet. Mysiga kvällar med historieprogram på TV och dom annars så blyga katterna vande sig vid mig och jag fick med alla på en och samma bild. Mys!


Pelles katter myser mycket tillsammans och man kan hitta dom tillsammans i en hög ibland.


Trotjänaren är fortfarande i drift. Pathrik påstod att hon hade en kran i fören men bildbeviset säger annat. Börjar hans minne sina?


Pathrik tog med sin dotter på äventyr på Grinda. Med sig hade dom sin vovve Alfons och Isolde ville såklart se på grannens kattungar.


Djurfantasten.


Alfons var nyfiken på småttingarna.


Fåren käkade som hästar och snart var Isoldes gräs slut...


..men jag hämtade en ny liten klase till henne. Dom andra barnen runt omkring behövde inte längre hämta något nytt gräs, dom tog helt sonika det som Isolde tappade när hon gick runt med sin härva.


En av alla kvällar på Grinda. Det var mer eller mindre standard med vackra kvällar men varje var unik..


Grannkatten Harry Potter. Men blir lite småkär..


Vin som mamma och Classe bjöd på på Wärdshuset på min födelsedag. Mycket bra.


Vattenlekar. Här har grabbarna Kruse tagit sin båt på äventyr med Patrik på släp.


Vi köpte en fisk på ICA och satte på Nattis spö.


Metallica fick en egen liten plats på verandan under tak. Han är dock lite bred om baken och nästa år får den nog byggas ut. Den baken har han inte ärvt från mig iaf..


Vad är en midsommar utan Grinda och Thomas som tar ton? Underbart, underbart...


Trots studentkassan så var vi nere på framfickan några gånger. Vi blev bjudna på mycket av våra underbara vänner, tusen tack för det. Nattis ville passa in och ist blev hon snyggast på plats.


Ett av tillfällena på framfickan i solen.


Olas nya golv. Han var så lycklig att han ordnade med fest för alla. Nya möbler skulle nog vara bra dock. Nästa år kanske?


På stigen upp till mamma och Casse har det placerats vackra lyktor. Katten ingår inte, han är vår.


Påväg hem igen och ett par egna glasögon var tvugna att införskaffas. Eftersom min bättre hälft inte var med fick jag ta bilder som hon fick titta på i sin egen mobil på annan ort. Dock svårt när hennes display på mobilen är lika stor som min tumnagel, jag fick klara mig själv. Här syns ett av alla provex.

Det kommer komma upp mer bilder och händelser allt eftersom nu nrä vi är tillbaka i Kalmar, vindarnas stad. Hoppas ni följer med när vi ger oss i kast me dnya utmaningar, Nattis på gymmet, Pontus nergrottad i massa hemsk matematik och bebis som släpar i fler döda fåglar.
Stay tuned..

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    Jag tycker faktiskt att bebis har en vacker välformad bak...

    2011-09-05 | 19:47:03
  • Bob säger:

    Jag känner verkligen att den här sommaren har passerat med alldeles för lite Grinda för min del, men det får bli mer nästa år istället. Så länge man inte missar midsommar, kan man (nästan) överleva trots allt.



    Trevliga bilder i alla fall! Vissa förtjänar verkligen ett betydligt större format, men det får ju tyvärr inte plats i en blog. :)



    Ha're bra!

    2011-09-06 | 05:42:52
    Bloggadress: http://merlin80.blogspot.com

Kommentera inlägget här: