detlillaaventyret

Examinationsuppgift

Kategori: Allmänt

Vi håller på med vårt sista grupparbete.. En "sammanfattning" av våra tidigare arbeten där vi även ska väva in våra erfarenheter från kursen och vårt mentorskap..

Mentorskap=alla har fått en varsin pensionär som man ska ha träffat ca en gång i veckan. Man ska bara gå dit, sitta o prata, promenera, gå å handla eller vad som nu faller sig naturligt. Försöka få in samtalet på vad som är hälsa, vård o lidande för dem.. Resultatet har varit blandat..
En i min grupps mentor sitter o pratar om att hon vill dö.. Att fortsätta ett samtal efter det är svårt.. Två av gruppmedlemarnas mentorer är dementa.. också en utmaning att varje gång försöka börja om samtalet.. Mina mentorer, för jag fick ju givetvis två (som om det inte var krångligt nog med en), tror att jag e en spion ifrån hemtjänsten, så allt e ju bara såååå bra. Några har givetvis haft turen o få riktigt goa pensionärer som vill sitta o måla eller gå på gympa, fika, prommenera etc.. Senast jag var hos mina mentorer suckade de högt o frågade hur många ggr till jag egentligen skulle komma, jag svarade glatt att det nu "bara" var tre ggr kvar.. De såg som om att de skulle svimma.. "ohh herre gud, vad ska vi prata om då?" hög suck.. "jag har verkligen inget mer att säga dig"... Jag är inte alltför positivt inställd till det här med mentorskap..men det kanske redan har framgått...

Hur som helst.. Nu börjr folk bli lite slitna.. o grupparbetet går förhållandevis riktigt bra som att det förhållandevis går riktigt dåligt.. När det går dåligt ser vi ut som på bilden nedan.. Tomma i blicken...



Men vi märker ändå stor skillnad på var vi är nu och var vi var i början när man läser våra gamla arbeten.. och det e ju kul i alla fall :)



Här sitter vi i cafeterian o fixar lite :)

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    NI kommer att bli kloka som ugglor...

    2011-03-13 | 12:06:29

Kommentera inlägget här: