detlillaaventyret

Stefan

Kategori: Allmänt

För någon vecka sedan när jag cyklade till City Gross så cyklade vi via en 4H-gård. Där vi hämtade Elvis faktiskt.

Jag har alltid sett att de har några hästar i hagen men nu var det ett helt gäng där. Efter ridturerna på islänningarna så har jag blivit lite småsugen på o få rida något mer på en "vanlig" häst. Har kollat runt lite på ridskolor i området men var egentligen inte så sugen på att börja rida lektion utan ville mer ut o rida i skogen.

Hur som helst, efter City Gross shopping så gick jag hem o googlade upp gården och såg att de sökte medryttare till hästarna, jag kastade iväg ett mail o frågade lite om hur det gick till och fick svar bara någon dag senare. Så förra veckan var jag o hälsade på en av hästarna, Stefan heter han ;) Då gick jag bara o hämtade honom i hagen o mer "klappa-känna efter" dag, blev lite mer informerad om vad det innebar att vara medryttare på gården. Lite kort; jag får rida 2 dagar i veckan i utbyte mot att jag jobbar på gården 1 helgdag i månaden.

För att få bli medryttare var man även tvungen att göra ett uppridningsprov, vilket jag gjorde idag och klarade. Så nu kommer jag få träffa den här godbiten minst 2 dagar i veckan :)



Kalla mig nykär men jag tycker han e helt fantastiskt vacker :)

Kommentarer

  • Bebis och Mr Strawberry fan säger:

    Grattis gumman! Det var ingen åsna den här gången. puss

    2012-05-23 | 19:25:36
  • Fråga säger:

    Vad gör man på uppridningsprovet! Vill bli medryttare på skälby med!:)

    Svar: Bara att maila dem på Skälby så får du en tid :)
    Nathalie Svensson

    2012-10-06 | 13:46:20

Kommentera inlägget här: