detlillaaventyret

Familjen på besök

Kategori: Allmänt

Vilken mysig helg jag haft :) Jag märkte att jag typ bara har bilder när vi äter eller spelar "fia-med-knuff" men men, vi har gjort lite turer runt Kalmar med.



Torsdag kväll anlände gänget, mamma o lillebror med flickvän



Fia med utmaning, Strawberry har nog aldrig sett en tärning förut o tyckte det var hiimla kul o försöka fånga den när den gled omkring på bordet. Bebis som har vanan inne kunde inte bry sig mindre ;)



Fredag morgon startades med en tur för mig o mamma runt svinö o sen lyxfrukost med sjusovarna, nybakade scones mmmm...



Jag, Alex o Yvonne cyklade till city gross för o inhandla mat till helgen o avslutade dagen med en god grillning :)



Lördag morgon startades återigen med en vända kring svinö, för att sedan "göra stan". Blev lite fika, mamma shoppade loss på TGR (tvättsvampar o presentsnöre) och godisshopping på Tokige Ture.



Till middag blv det min favvomat, persiljejärpar med brunsås, lingon o potatis



Mamma gjorde äppelpaj, familjen svensson äter helst vaniljsås med äppelpaj medans yvonne e duktig o tar liiite vaniljsås ;)



Då mamma inte hade vunnit nått parti med fia så skulle vi köra tills hon vann, efter tre omgångar hade hon fortfarande inte vunnit o då orkade inte någon spela mer ;)

Kommentarer

  • Bebis och Mr Strawberry fan säger:

    Skrik ut att jag förlorade i fia. alla har nog inte hört det ännu. trots det så var det en toppen helg och mamma blev lite mer mamma. Dvs några kg tyngre. puss

    2012-05-23 | 19:28:54

Kommentera inlägget här: