detlillaaventyret

Obduktion

Kategori: Allmänt

Jajemen, då var det "bokat" en obduktion torsdagen den 26/1. Bara o "hoppas" att någon vill bli obducerad då :)

Första dagen på nya kursen idag också och jag är helt slut. Information korvstoppning från 8,30-16, men verkar sååå intressant! Börjat med allmän patologi under förmiddagen och eftermiddagen bestod av bland annat högt blodtryck, kranskärlssjukdom mm. Nu har jag kollat lite föreläsningar från vår hemsida samt några klipp på youtube hur kolesterol fastnar i våra kärl, mumsigt.. Nu blir det fortsatt repetition av dagens föreläsningar i nån timme innan middag.


Förra veckan skickade jag ett mail till enhetschefen på min praktikplats på sjukhuset o frågade om de fortfarande var intresserade av o ha mig över i sommar för jobb, fick mail tillbaka att hon var på semester men skulle återkomma idag. O idag låg ett mail i inkorgen från henne om att de väldigt gärna ville ha mig där, 2 veckors utbildning o sen 8 veckor jobb (om jag ville=hela lovet isåfall) heltid till o med :D Känns såå kul!
Nu måste jag verkligen se till o klara de här kurserna för annars är jag inte "undersköterska" och då blir det nog inge jobb på sjukhuset inte.. Men det är verkligen en bra motivering till o plugga järnet nu!

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    en baggis för dig. kram

    2012-01-23 | 08:18:48

Kommentera inlägget här: