detlillaaventyret

Matlåde maraton

Kategori: Allmänt



Eftersom min mästerkock är kvar i stockholm och jag är totalt ointresserad av att laga mat så satsade jag idag på att göra så många matlådor jag bara kunde. Först var det bara o cykla till ica maxi o storhandla så mycket mat o nya matlådor jag bara kunde ha på cykeln. Sen hem o laga mat i fyra (!!) timmar. Så nu har jag laddat frysen!
Det blev fläskfilegryta, korvstroganoff, chorizoröra, tacoköttfärs, köttfärsås, ugnsfalukorv och maaaassa pannkakor... Pannkakorna är inte uppdelade i lådor än men allt som allt är jag uppe i 24 lådor! Fantastiskt!

Nu finns det ingen anledning o inte äta mat, hamnar så lätt i den där "pasta med pesto" eller "ost smörgås" perioden ;)

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    Fantastiskt att ni har så många lådor... du är ju en kock om du bara vill. kram

    2012-01-12 | 09:14:56

Kommentera inlägget här: