detlillaaventyret

Frisören

Kategori: Allmänt

Efter att ha haft blonda slingor i nästan 10 år så kände jag att förändring var på sin plats.. Under lång tid har tankarna krig att bli brunett cirkulerat i huvudet men jag har aldrig riktigt vågat ta steget.. Men så häromdagen så satt det en massa lappar på universitetsbiblioteketsväggar om att Frisörskolan Hair sökte hårfärgningsmodeller till den 20/9, Nu eller aldrig tänkte jag o traskade dit.. Dessvärre var den dagen fullbokad, men de skulle ha en till modelldag någon gång i Oktober så jag skrev upp mig på reservlistan..
 
I måndags ringde de o berättade att det hade blivit bortfall o om jag hade fortfarande var intresserad så var jag välkommen. Min eftermiddag var fri och jag hade egentligen ingen anledning att tacka nej.. så jag tackade Ja.. De sa att jag var tvungen att vara öppen för förslag och det kanske inte skulle innebära en helfärgning av håret utan kanske bara någon "effekt".. Vad effekt menas vet jag inte, klasskamraterna o jag spekulerade om det kunde innebära rosa slingor eller liknande..

När jag väl träffade min frisörelev blev jag något nervös eftersom hon uppenbarligen var nervös.. Hon hade gått kursen i 6 veckor berättade hon.. Jag blev mer orolig.. Men jag visste ju att deras lärare samt en "hårfärgningsexpert" skulle medverka så det var bara o hålla god min.. Men oj vad fel jag hade, tjejen hade grym koll o va super effektiv (även om jag var där i ca 4 timmar).. Hon färgade hela mitt hår och gjorde några slingor. Kalaset gick på 100 kr och jag är supernöjd! Numera är jag brunett :)



Nej jag är inte sur, bara förkyld o obekväm framför kameran ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: