detlillaaventyret

Det enkla i livet

Kategori: Allmänt

Ofta är man som lyckligast av det enkla i livet. Personligen är jag nog mest tillfreds i sådana sammanhang, som till exempel när jag sitter på en bergsknall en vacker sommarkväll med en whiskey i handen och tittar på en makalös solnedgång.


En av tusen olika solnedgångar i Stockholms skärgård.

Alla är dock inte whiskeytyper, jag hoppas dock att alla gillar solnedgångar, men nog har vi något som gör oss riktigt lyckliga in i själen. Och ofta är det dom där lätta tingen i ens liv.
För Nathalie är en sådan sak semlor. Det är ett ständigt tjat om dessa semlor i tid och otid. Olika bakverk hamnar ofta i fokus när hon är sugen på något men semlorna återkommer oftast vill jag minnas..
Den här dagen var vi och handlade på City Gross för att dom helt enkelt har en fantastisk köttdisk med svenskt kött, inga plågade argentinska eller danska kossor här inte.
När vi strosar förbi deras bakavdelning där allt är hembakat står det en stor skyllt "2 semlor för 10kr" men bara om man har självscaning, och det har vi ju såklart studenter som vi är. Nog för att vi ska spara pengar som studenter men 10kr tyckte jag att hon kunde får slösa bort på lyx. Jag vet ju hur hennes hjärta gör ett glädjeskutt när det vankas semlor.
Det visar sig att det var bland dom godaste semlorna hon har ätit. Riktigt färsk med lagom mycket grädde och en snygg strimma mandelmassa. Hon var helt i extas när hon högg in på sin semla. Då talar vi om en kvinna som kan sin sak när det gäller just semlor och hon är petig. Hemma äts det oftast från Tösses bageri där semlorna kostar 35:- st. Nu fanns det en ny favorit för 5:- bara. Väl i butiken tog jag en bild på ren och skär lycka, så här ser den ut.


Som att hitta guldet vid regnbågen, att vinna på lotto, att få en resa till månen, som ett badkar fullt av belgisk chocklad, som evigt liv, som tidlöst sex, som ett varmt sommarregn... ja, som ren lycka!

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    Har du aldrig funderat på att bli poet. ni är ju för gulliga.............

    2011-09-21 | 09:02:17
  • Bebis fan säger:

    Har du aldrig funderat på att bli poet. ni är ju för gulliga.............

    2011-09-21 | 09:03:35

Kommentera inlägget här: