detlillaaventyret

Ett äventyr i Stockholm

Kategori: Allmänt

Med mod likt en hjälte i en sedan länge bortglömd hymn gav jag mig förra söndagen ut på en åktur, till våran hufvudstad. Klockan var ca 18:00 när jag anlände i Rågsved och plockade upp min kombo, min trygga pojkkompis och frukostvän Adrian.
Han hade jobbat och var småtrött men vid glatt humör. Vi packade hans prylers och hivade snabbt och smidigt in dom i bilen bland resten av skräpet som jag släpat med från nedre regionerna av världen.

Vi åkte mot Värmdö och tryggheten hos far och Nina men mellanlandade på ICA i Gustavsberg. När vi anlände hade deras favvogrannar redan börjat förgylla söndagskvällen. Vi fick varsitt glas vin och med hela storfamiljen samlad, inklusive lilla systern, så åt vi en underbar måltid. Pizza. 
Barnen var ju där och lekte med livslågan stor som bara barn kan ha. Vi blev väl omhändertagna av värdparet och fick dela på Antons rum.

Här fortsätter berättelsen i bilder.


Otroligt bra tagen bild på den kvällen då vi anlände. Men dessvärre enda bilden jag har från tillfället..


Jag och Adrian slogs... om sovplatsen på golvet. Fråga inte varför..?!


Energin sprudlar då vi tidigt gick upp för att ta oss till Lillsved och därifrån vidare till Grinda. Här ser vi Adrian mumsa på frukosten.


På Lillsveds brygga och väntar på skärgårdsbåten Skärgården.


Underbar morgon att leva. På båten hoppades vi finna en vän, en Thomas som skulle hjälpa oss med arbetet att stänga igen tältet för vintern. En stand in för Nattis helt enkelt.


Hösten är den vackraste årstiden i vårat land. Jag vet, ni kanske inte håller med men i mitt hjärta så är det i alla fall sant. Detta är taget när vi kommit iland på Grinda.


Vi kom ihåg att stänga av kylen men inte att tömma kylfacket. Det stank något ohyggligt och jag fick kvällningar, men dagens hjälte blev Thomas som kastade sig in för att städa bort maskarna som sölade runt i sörjan av föredetta hamburage, bacon och korv...


Jag klarade inte att gå närmare, det var ingen vacker syn.


Adrian röjde innomhus och plockar här ner sovdelen. Jag gick mest runt och fotade.


Packningen växte sig större ju mer dagen gick, det här är precis i början.


Grabblunch på klippan mot havet, rena lyxen.


Vi njöt...!


Arbetet fortskred efter maten och här är tältet nere och pinnarna håller på att samlas ihop inför nästa sommar då man måste pyssla ihop allt igen.


Sovdelen ihoppackad och klar inför vintern. Det nya golvet sne 2 år tillbaka ser fortfarande fräsht ut.


Köket ihoppackat också. Bakom kan man skymta den nybyggda duschkabinen.


Glada arbetare på köksdelen av tältet.


Vi gick mot badviken och vilken dröm att få gå i detta. Är det inte vackert, en bit av himlen på jorden?


Badviken var som vanligt helt utöver det vanliga.


Sista bilden när vi väntar på att höra av kusinen Kim som skulle hämta oss med en Delta 28:a. En otroligt välbyggd båt som klarar grov sjö utan minsta problem. Han blev sen och vi kom inte hem förens vid 21-tiden. När jag väl dumpat mina kumpaner åkte jag vid 22-tiden hemåt och var hemma vid 03.00 ungefär. En bra resa och en underbar helg.

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    du kanske ska funderar på en skrivar karriär, som författare, manus eller journalist i stället.

    kram till er allihopa. ps bebis är aldrig med nu för tiden.. har han ledsnat på att vara kändis

    2011-10-03 | 08:18:29

Kommentera inlägget här: