detlillaaventyret

Praktiken

Kategori: Allmänt



Ojoj vad tiden går, nu har jag varit på praktiken i två veckor, en vecka kvar o sen blir det äldrevården i tre veckor. Jag vet inte ens vart jag ska börja o berätta. Allt känns SÅ rätt för mig, jag kan inte förstå alla konstiga jobb jag haft, att tanken aldrig slagit mig att det är det här jag borde jobba med.

Jag trodde jag skulle gråta i tre veckor men tror bara jag kommer gråta sista dagen när jag ska sluta praktisera där nästa vecka. Alla har varit så snälla o hjälpsamma, inte bara sjuksystrarna utan undersköterskorna, läkarna ja alla på avdelningen. Jag har lärt mig såå mycket. Vilket gäng det e som jobbar där, märks så väl att de trivs på jobbet. Min handledare är en riktig pärla, han förklarar allt lugnt och är väldigt rak och framåt i vad han tycker o tänker vilket gör allt så mycket lättare. I veckan blev jag erbjuden att sommarjobba där till sommaren och nu kretsar tankarna kring hur jag skulle kunna lösa det.

Och såklart har jag ändrat mig nu. Jag visste det nästan själv. Nu vill jag nog inte längre jobba på ungdomsmottagning utan inom palliativ medicin.. Om man hamnar med ett sånt här fantastiskt arbetsteam dvs..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: