detlillaaventyret

Saknar..

Kategori: Allmänt

Ok, något jag saknar hemma är kollektivtrafiken.. Här i Kalmar bara går man överallt... Nu börjar jag lessna på å gå.. Det finns en buss här vid oss, det kostar 11 kr att åka buss här.. 11 kr?! Ingenting.. Dock verkar bussen åka åt helt andra håll än vad vi ska så den gör tyvärr inte så mycket nytta än så länge.. Givetvis tar vi ju bilen om vi ska handla o så men när man ska til skolan, gymmet, vänner osv så e det bara att gå... Och förvisso bor vi ganska centralt men tar ändå ett tag o ta sig nånstans. Sen underlättar det nog massor när våren/sommaren kommer o det e lite fint väder, men att gå till skolan, ca 25 min enkel väg i snöstorm/regn/blåst/kyla e inge vidare..
Skulle verkligen behöva en cykel, men känns så onödigt o köpa en här när jag har en hemma. Pontus har ju också en hemma.. Men hem vet vi ju inte riktigt när vi kommer.. Vi väntar på den trevliga elräkningen som tros anlända den 10 mars.. Ägarna har gett oss en ungefärlig summa baserat från 2 tidigare år, ca 2500 kr/mån.. Damen som bodde här innan oss hade värmen på max (steg 5) vi har dock "bara" haft den på steg 2,5-3.. Dock har vi ju 2 datorer.. Vi får hoppas på att hon kollade massor på tv o hade alla lampor tända.. :)
Annars saknar jag också ett badkar. Det är verkligen lyx att ha ett badkar.. Speciellt nu när det e lite kyligt. När vi blir rika sen så ska vi ha ett stort badkar och en bastu.. Jag hänger i badkaret och Pontus i bastun. Inte särskilt troligt att vi blir rika som sjuksköterska eller kustbevakare men vi kan ju alltid hoppas :)
Sen saknar jag mamma också ;)

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    Dito!!! puss

    2011-03-03 | 17:07:44
  • Bebis fan säger:

    Dito!!!! puss

    2011-03-03 | 17:08:46
  • Pelle säger:

    Badkar viktigaste av allt.

    2011-03-05 | 20:11:43
  • Anna Lundmark säger:

    Cykel!!..Jag överlever inte utan min cykel..Den är bäst..med dubbdäck går den året om!



    Fin fina hälsningar från malmö!

    2011-03-14 | 23:22:49

Kommentera inlägget här: