detlillaaventyret

Tjolahopp

Kategori: Allmänt

Igår fick jag äntligen "provjobba" i underklädesbutiken här i Kalmar, det är samma kedja som jag jobbade för i stockholm men de ville känna av stämmningen mellan oss så att allt fungera. Och det gick verkligen över förväntan. Nu hoppas vi för (tyvärr) att någon blir sjuk så jag får jobba lite. Annars har jag några enstaka pass dock har vi en väldigt tajt timbudget så jag får inte så många timmar.. :( men men, blir någon sjuk så får jag de passen :)

Igår höll jag ett litet föredrag för klassen. Vi läser mkt litteratur på egen hand hemma och sen ska vi träffas i våra grupper och disskutera. För att sedan träffas några fler grupper och lärare för att då berätta vad vi disskuterat. Ökad förståelse för litteraturen helt enkelt.. Väldigt bra grej.. Dock väldigt jobbigt när man inte är så bekväm med att prata inför klassen. För o göra det hela mer spännande så vet man inte heller vem som ska få prata.. Alla ska förbereda sig och sen väljer läraren ut två som får presentera... Givetvis så blev jag utvald. Men det gick faktiskt riktigt bra.. Lite röd om kinderna men det får jag väl leva med.. :)

Vi i klassen har kommit fram till att vi inte känner varandra. Vi är ju ca 60 personer i klassen och går i skolan ca 2-3 dagar/veckan och då bara runt 2-4 timmar.. Oftast föreläsning så det e inte direkt så att man pratar med varandra. Så nu lutar det åt utgång ikväll.. Och självklart så spöregnar och stormar det.. Inte sugen alls på att gå ut, men vi hoppas på att det slutar snart..

Nej... ska krypa ner i soffan och fortsätta läsa mina filosofieböcker.. Trevlig helg :)

Kommentarer

  • Bebis fan säger:

    Heja på er båda!! Ni är superduktiga och vi fiskmåsar är stolta över er allihopa. kramisar

    2011-02-11 | 17:14:18

Kommentera inlägget här: