detlillaaventyret

Godkänd

Kategori: Allmänt

Wiihi! Jag klarade min första tenta :) Så nu kan jag äntligen lämna det bakom mig o fokusera på mina andra två kurser! Igår började en ny kurs "I patientens o familjens värld" som jag läser parallellt med anatomi och fysiologi.

Denna vecka ska vi börja läsa boken "Ro utan åror" som handlar om tv-profilen Ulla-Carin Lindquist som blev diagnostiserad med ALS, en obotbar sjukdom som snabbt leder till döden. Vi ska dessutom se filmen "I taket lyser stjärnorna"  som handlar om en 14 årig tjej vars mamma är döende i cancer. Väldigt munter vecka alltså!

Kommentarer

  • Mia säger:

    Jag har en uppsats som baserats på "Ro utan åror" är det kanske något du kan ha hjälp av? Grattis till tentan förresten =D

    2011-04-13 | 11:17:06
  • Nattis säger:

    YES please! Langa på :)

    2011-04-13 | 17:17:04
  • Bebis fan säger:

    Hmmmmm

    2011-04-18 | 09:30:00

Kommentera inlägget här: